Another You by Cromok

Tuesday, August 2, 2011

selamat datang ramadhan al karim :)

*waaahh, blogger, tulis la. aku nux tau jugak pasal bulan ramadhan nihh. -okay2 sebelum tuh bia lha aku cter siket dulu pasal bulan yg paling mulia nihh. well semua, apa khabar ? sihat? harap2 sihat walafiat lha korang yekk. kat sini aku nux amek kesempatan utk ucapkan selamat menyambut bulan ramadhan kpd semua pembaca dan freakster yg sudi ikut blog aku nih ;) *hehehe, well, aku an hensem, of coz la orang follow. -ngahahaha, yela2. wehh korang, nux tau x apku macam mane mase bulan puase taun nihh? aku ade lha beberape rancangan nux uat mase bln pose nihh.. antarenyer....

-breakdance
-guitar lesson msty berjalan sperti biase
-banyakkan makan kurma
-pegy surau sekurang2 nye 2 kali
-kurangkan tido, ngumpat
-tarawih buat hari2
-hari2 uat solat sunat dhuha.

*wah2, pasti boleh punye laa.. -hahaha, insyaAllah.. eh, kau nux tau sket pasal bulan ramadhan kan? okay, aku nux cter sikett. bulan ramadhan adalah bulan ke-9 dalam kalendar hijrah (dalam bahase english hegira)
dalam al quran jugak ade sebut pasal bulan nih. tp x silap aku ade 1 ayat jek kott. hmm, pade bulan nihh, manusia di galakkan uat banyak amalan sunat dan amalan wajib uh improve kan lagi. supaye dapat didik kita semua menjadi insan yg mulia. *kenape kene puase? -hmm, puase? mcam nihh, kita umat ISLAM digalakkan puasa sebab dapat rase macam mane keadaan orang susah. tak makan, tak minum. *sedihnyer ! -hahahaha. tp igt! kene sahur tau ! kene buke cepat. supaye kita x sama dgn nasrani dan yahudi. *ohh. macam tu citernye  O.o -eleh, uat muke pulak. then, dalam bulan nihh ade satu malam namenye MALAM LAILATULQADAR. malam nih jugak di kenali sbg malam 7 likur. pada 10 malam terakhir jekk kita boleh tau ade malam nih. sape uat amalan pd malam tuhh, ganjaran pahale yg dy dapat same dgn solat selama 80 tahun. xsilap aku la. *woaaahh. berbaloi baloi ! -dah la. tu jekk kot yang aku nux cter. anyway, aku ucapkan kat korang semua SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA ! berlumba lumba la mux uat kebajikan yekk.

No comments:

Post a Comment